Vælg et punkt på listen nedenfor for at læse mere om vores forretningsbetingelser.
For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
Personoplysningerne registreres hos Dansk Limousineforening og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Følgende grupper af medarbejdere har adgang til de registrerede oplysninger:
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysningerne videregives ikke til tredjemand.
Der registreres ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Dansk Limousineforening har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Dansk Limousineforening via e-mail: info@dansklimousine.d
Når du har udfyldt en bestilling, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, som viser hvilke produkter, du har købt.
På www.dansklimousine.dk kan du kun bestille de varer der er vist på hjemmesiden. Er der andre varer fra vores leverandører du har forespørgsler på, er du velkommen til at kontakte os.
Alle priser på www.dansklimousine.dk er i danske kroner og vises både med 25% moms og uden moms. Evt. afgifter er inkluderet i prisen. Der tages forbehold mod udsolgte varer, vare i restordrer og tastefejl.
Priser på tilbudsvarer gælder kun i en begrænset periode eller til varen er udsolgt.
Følgende betalings- og kreditkort kan anvendes:
Når du betaler med Dankort eller Visa/Dankort, skal du blot indtaste dit kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre ved bestillingen.
Virksomheder og institutioner har mulighed for at få kredit (se Vilkår for virksomheder og institutioner)
Selve betalingen for din bestilling trækkes ikke på betalings- og kreditkort, før varen er afsendt fra vores lager/Butik.
Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. hvis dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.
Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Dansk Limousineforening eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Dansk Limousineforening. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Ved bestilling, leveres i løbet af 5 hverdage for lagervarer. For ikke-lagervarer leveres varen samme eller første hverdag efter vi har modtaget den.
På sædbestilling er der op til 3 ugers leveringstid.
Flere forsendelser pr. ordre kan forekomme, men det vil naturligvis ikke give yderligere omkostninger for dig som kunde. Hvis varen er forsinket eller i restordre, vil du få besked på e-mail. Dette kræver dog, at du har oplyst os din e-mail adresse.
Vi sender kun til udlandet, Grønland og Færøerne efter særlig aftale.
Dansk Limousineforening bærer risikoen under forsendelsen frem til kunden og erstatter varen, hvis den undervejs bliver beskadiget, stjålet eller lignende.
Hvis adresseoplysningerne er ufuldstændige eller med fejl (f.eks. at en del af navnet, gadenummer eller etage mangler) eller at forsendelsen ikke er afhentet på posthus inden henliggelsesfristens udløb og derfor skal genfremsendes, skal forsendelsesomkostningerne påny betales af kunden.
Du har 14 dages fortrydelsesret når du handler i vores webshop. Fortrydelsesretten løber fra den dag hvor du har modtaget din vare.
OBS: På sæd er der ingen fortrydelsesret, jf. glædende veterinære regler.
Fortrydelsesretten kan kun udnyttes hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du bruger varen på en måde som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.
Når fortrydelsesretten udnyttes skal du selv betale portoen for at sende varen retur.
Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen, eller aflevere den personligt (mod forudgående aftale). Du betaler selv for returfragten. Når du fortryder dit køb tilbagebetales købesummen naturligvis til dig. Dette gøres ved en overførsel til din bank konto, når vi har fået varen retur og kontrolleret at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Det er derfor vigtigt at vi får oplyst dit registreringsnummer og kontonummer.
Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. Forudgående korrespondance mv.
Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. Efterkrav.
Når du handler på www.dansklimousine.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres inden rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på vores adresse.
Dansk Limousineforening
Agro Food Park 15
8200 Aarhus N
Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.
Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.
Vi sender en mail når en kunde fortryder eller reklamerer
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Alle oplysninger behandler vi med størst mulig diskretion. Oplysningerne bruges KUN i forb. med forsendelser og mail-service og da kun hvis du har tilmeldt dig denne. Alle betalings- og kreditkort oplysninger beskyttes, hvilket betyder at informationen krypteres mellem din Internet browser (kortindehaveren) og serveren PBS. Vi garanterer, at vi aldrig sælger, udlejer eller udlåner personlige oplysninger til tredje person.
Vilkår for virksomheder og institutioner
Vi følger reglerne i den danske købelov. Vær opmærksom på, at produkter som står under grupper til privat brug, ikke er dækket af garantien hvis de bruges professionelt.
Som virksomhed eller institution har du mulighed for at oprette et log-in ved at kontakte os. Så kan du blive oprettet som kunde med kredit, og se specialaftaler og priser. Vi forbeholder os ret til at indhente kreditoplysninger og til at afvise kreditanmodninger. Varer solgt på kredit er Dansk Limousineforening ejendom, indtil varerne er betalt.
Hos Dansk Limousineforening tilbyder vi EAN fakturering til kommunale institutioner. Hvis du vil anvende denne mulighed skal EAN nr. være oplyst på ordren.
Fortrydelsesret
Når du sender varen tilbage, skal den være ubrugt og i samme stand, som da du modtog den. Er emballagen beskadiget, forbeholder vi os ret til at påføre dig ekstra omkostninger.
Benytter du dig af fortrydelsesretten, vil du få dine penge tilbage, så snart vi har modtaget varen og har haft lejlighed til at undersøge den. Bemærk at du som kunde selv har ansvar for evt. beskadigelser på produkterne ved returfragten.
Der tages forbehold for udsolgte varer, tastefejl og tekniske fejl der kan resultere i forkerte prisangivelser. Desuden tages der forbehold for ændringer i leveringstider, force majeure og leverancesvigt.
Vi forbeholder os ret til at afvise en ordre med ukorrekte personoplysninger, samt ordre der berøres af nærværende forbehold.
Vi tager også forbehold for beskrivelser og vejledninger af produkterne, som er indhentet fra vores leverandører.
Alt billedmateriale og tekster må kun anvendes til internt brug, og må ikke gengives eller mangfoldiggøres ifølge gældende dansk lov om ophavsret.
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.
På www.dansklimousine.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet.
Cookies bruges på www.dansklimousine.dk til:
at skabe øget brugervenlighed
at huske hvilke produkter der opbevares i indkøbskurven, når du handler på websitet.
I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen Funktioner -> Internetindstillinger -> Slet Cookies.
Logstatistik bruges på www.dansklimousine.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm.
På www.dansklimousine.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet.
· personalisering af markedsføringen mod brugeren
· at skabe øget brugervenlighed